Jeżeli użycie serwera proxy jest jedyną możliwością uzyskania połączenia z Internetem w Twojej sieci komputerowej, to nie będziesz mógł korzystać z telefonii internetowej.
Jeżeli serwer proxy używany jest tylko jako dodatkowe rozwiązanie np. przyspieszające pobieranie stron WWW z Internetu, to można przeprowadzić test:
Wyłącz serwer Proxy w przeglądarce Internet Explorer:
1. Wejdź do menu Narzędzia -> Opcje Internetowe
2. Przejdź do zakładki Połączenia
3. Kliknij Ustawienia Sieci LAN
4. Jeżeli zaznaczono opcję "Użyj serwera dla sieci LAN" - odznacz tą opcję
5. Kliknij OK -> OK
6. Spróbuj połączyć się z dowolną stroną internetową np. http://www.extravoip.pl (nie klikaj przycisku odśwież, wpisz adres nowej strony!)
Jeżeli strona się wyświetliła, to możesz spróbować zainstalować oprogramowanie i sprawdzić czy nasz telefon internetowy będzie u Ciebie działać.