ExtraVoIP.pl

Jak zacząć?

Zarejestruj się na naszej stronie



Pobierz program komunikacyjny



Przetestuj usługi za darmo



Aby dalej dzwonić doładuj konto

Pobierz program VoIP

Rozwiązywanie problemów z brakiem połączeń przychodzących

Podane tu porady mają zastosowanie w wypadku, jeżeli połączenia wychodzące działają prawidłowo, natomiast brak jest połączeń przychodzących lub niewiele połączeń przychodzących dochodzi do skutku. Innym typowym objawem jest możliwość odbierania połączeń przychodzących tylko kilka minut od momentu uruchomienia/restartu bramki.

Zanim przjedziesz dalej

Sprawdź czy twój numer telefonu jest aktywny (opłacony). W tym celu zaloguj się do panelu klienta i przejdź do zakładki "Numery telefonów". Sprawdź czy Twój numer widnieje na liście i czy nie minęła jego data ważności. Jeżeli data ważności minęła, to kliknij na przycisk "Przedłuż" aby przedłużyć ważność numeru. Połączenia przychodzące są możliwe jedynie z aktywnymi i opłaconymi numerami telefonów.

Przyczyna problemu

Większość problemów z połączeniami przychodzącymi wynika ze sposobu działania urządzeń zapewniających dostęp do Internetu po stronie Użytkownika, najczęściej jest to router lub access point z wbudowanym routerem i używający tzw. mechanizmu NAT. Problem polega na zezwalaniu na wykonywanie połączeń wychodzących w kierunku Internetu przy jednoczesnym blokowaniu połączeń przychodzących z Internetu do sieci lokalnej. Dzieje się tak najczęściej wówczas, kiedy wygasa okres ważności tzw. mappingu NAT, czyli czasu w którym router akceptuje komunikację z sieci zewnętrznej (Internetu) wysłaną jako odpowiedź na transmisję zainicjowaną z wewnątrz sieci (LAN). Czas utrzymania mappingu NAT w pamięci różni się w zależności od modelu urządzenia. Po upłynięciu tego czasu komunikacja przychodząca z Internetu (żądanie zestawienia połączenia przychodzącego wysyłane przez serwer VoIP) jest blokowana przez router, co z kolei skutkuje brakiem możliwości zestawienia przychodzącego połączenia VoIP.

Sprawdzone sposoby rozwiązania problemu:

  1. Zmiana konfiguracji bramki VoIP lub programu typu softphone. Należy zmniejszyć interwał rejestracji/ponawiania rejestracji do serwera SIP na 60 sekund. Jednocześnie należy włączyć funkcję "NAT Keep Alive" (lub jej ekwiwalent) z interwałem 25 sekund. Wprowadzenie tej zmiany jest proste i pomaga w większości przypadków.
  2. Zmiana konfiguracji urządzenia zapewniającego dostęp do Internetu (np. routera). Należy przeforwardować port 5060 UDP interfejsu WAN routera na port 5060 UDP i prywatny adres IP bramki w sieci lokalnej. Należy upewnić się, że bramka dostaje zawsze ten sam adres IP z serwera DHCP lub wpisać adres IP na stałe w bramce. Wdrożenie tego rozwiązania jest najskuteczniejszym sposobem rozwiązywania problemów z połączeniami przychodzącymi. Wykonanie tej operacji może wymagać uprawnień administracyjnych lub kontaktu z administratorem sieci lokalnej lub działem IT.

Lista tematów pomocy
Strona główna      • Cennik      • Doładuj konto      • Zaloguj      • Pomoc      • Komunikaty      • Kontakt

Copyright © 2007-2024 by Telefonia Internetowa Extra VoIP .pl - Tanie połączenia telefoniczne, tanie rozmowy, najtańszy VoIP, telefon internetowy, najtańsze połączenia telefoniczne, tanie rozmowy międzynarodowe, wirtualny numer telefonu, wirtualny faks.
Serwis internetowy ExtraVoIP.pl używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza akceptację polityki prywatności.
Oferty promocyjne dla firm podane w stawkach netto. Pełne wyszczególnienie cen netto i brutto dla konsumentów znajduje się w cenniku wybranej taryfy.